2016 – heden
Coördinator PR & Fondsenwerving van het Adamas Inloophuis, Nieuw Vennep
- Naams- en inhoudsbekendheid vergroten in de regio
- Fondsenwerving voor het huis en alle activiteiten voor onze gasten & vrijwilligers
2014 – 2015: Marketing & PR Manager De Bazaar, Beverwijk
- MT – lid en manager van 3 FTE
- Doelstelling: 40.000 bezoekers (nieuw & herhaal bezoek) per weekend d.m.v.:
- Communicatie uitingen voor landelijke naamsbekendheid: o.a. RTV, (mobiele) website, social media, media, online campagnes, masten, partners campagnes, nieuwsbrief en google adwords
- Terrein communicatie: routing, decoratie en aankleding, communicatie “ te doen op De Bazaar”
- Promotie activiteiten: grotere events en weekend entertainment
- Perswoordvoerder en onderhouden van pers netwerk
2007 – 2014: Interim Project manager Marketing & Events
- Medeoprichter sportfestival ‘Rondje Tilburg’: Brandontwikkeling, communicatie, marketing, sponsoring, vrijwilligers (400) coördinatie en organisatie van evenement. Gerealiseerde doelstelling 2013:
- 4000 deelnemers en sponsorbudget € 120,000.
- Stichting Spieren voor Spieren actief onder de aandacht gebracht van deelnemers om zoveel mogelijk geld op te halen.
- Interim managing director Stichting ‘Viva la Donna’; Opzetten organisatie, ontwikkeling beleids- en MarCom plan en donateur campagne. Gerealiseerde doelstelling 2010: 1000 gecommitteerde bedrijven & 1000 donateurs.
- Vrijwilligers coördinator 20vanAlphen. Het werven van 600 vrijwilligers, indelen op activiteiten en coachen van 20 coördinatoren.
- Oprichter live-style event voor vrouwen “Crave Party”: Brandontwikkeling, MarComplan, op consument gerichte acties (offline & online) en PR/Media.
- Internationaal Congres – en Programma manager voor o.a. BBP en Bridge2Food. Benaderen sprekers, samenstellen programma, logistiek en organisatie van congres.
- ‘Global E-commerce Summit’, Monaco; 300 deelnemers, budget € 250,000
- ‘E-mail Marketing Conference’, Barcelona; 250 deelnemers, budget € 250,000
2005 – 2007: MarCom/Channel Manager & Key-Account Manager, Dureal (AdBlue), NL
- MT – lid (5 personen) en manager van 5 FTE.
- Ontwikkeling en implementatie van Europees communicatie en marketing beleid. Gerealiseerde doelstelling: brandontwikkeling; propositie, huisstijl en logo. Diverse uitingen neergezet zoals website, nieuwsbrieven, direct mailings en brochures. Media exposure: TV, magazines, krant en online. Woordvoerder.
- Ontwikkeling en implementatie Europese distributie kanalen (via (on)bemande tankstations en truck service punten in Benelux, Fr, Du, SP,CH, AUS, Scandinavië, UK, Polen en Hongarije. Gerealiseerde doelstelling: +/- 200 stations in 2007 waaronder Europees grootste tankstation (Shell, LUX) met 20 AdBlue units.
- Verantwoordelijk voor interne communicatie veranderingen AdBlue omgeving.
- Key Account verantwoordelijkheid voor grootste klanten (o.a. Shell, BP, Texaco).
- Gerealiseerde doelstelling: winnen van Europese tenders Shell, Texaco & BP voor installatie van AdBlue units en verkoop van verpakt materiaal bij hun grootste truck service punten.
1997 – 2005: Diverse functies bij Koninklijke Pakhoed/ Vopak/ Univar
Europese Marketing & Product Manager Oplosmiddelen (2004–2005), Univar Europe, NL
- Stijging omzet +/- 15% door het opzetten van corporate rebate programma’s.
- Leveranciers van 20 naar 8 teruggebracht (o.a. BASF, Dow, Shell, Lyondell) voor grootste oplosmiddelen Propyleen en Ethyleen glycolen.
- Verantwoordelijk voor interne communicatie mbt oplosmiddelen markt
- .Significante daling van inkoopkosten door centrale inkoop product Azië .
MarCom & Product Manager Materials Management (2001–2004), Univar USA. Seattle (USA)
- Managen van top 5 oplosmiddelen binnen Univar USA (10% van EBIT Univar USA = +/- € 11 miljoen). Bepalen van inkoop- en verkoop prijs beleid, onderhandelen corporate rebate programma’s, contract onderhandelingen grootste klanten, financiële en markt analyses
- Verantwoordelijk voor interne communicatie mbt oplosmiddelen markt.
- Toename kortingen uit rebate programma met 10% per jaar. Toename verkoop van oplosmiddelen met 8 % per jaar (incl. key-accounts).
Market Development Manager (2001-2000), Univar USA Midwest, Chicago (USA)
- Onderzoeken van nieuwe business development mogelijkheden, creëren van kwartaal & jaar analyses, marketing van voeding, verf en water chemicaliën binnen Univar Midwest.
- Ontwikkelen en maken van kwartaal markt analyses, creëren van brochures per markt segment, opzetten 2 nieuwe product lijnen.
- Verantwoordelijk voor interne communicatie mbt chemische markt.
- Business plan ontwikkeld voor geïntegreerde aanpak product management oplosmiddelen. Hieruit volgde mijn baan als product manager solvents op het hoofdkantoor in Seattle.
Sales Solvents (2000-1999), Univar Germany, Essen (Duitsland)
- Integreren van Transol GmbH in Univar Germany, opzetten business unit oplosmiddelen, onderzoeken van nieuwe business development mogelijkheden
- Stijging omzet oplosmiddelen met 75,000 gulden in 1e jaar
Management Trainee Pakhoed, 1997-1999
- Onderzoeken van nieuwe business development en product mogelijkheden en creëren van kwartaal & jaar analyses.
- Gerealiseerde doelstelling: Ontwikkelen en maken van kwartaal markt analyses, 5 nieuwe leveranciers in portfolio opgenomen, stand ontwikkelen voor diverse Europese beurzen.
OPLEIDING
1991 – 1996: Erasmus Universiteit, Internationaal Recht, Rotterdam (NL)
Tijdens mijn rechtenstudie ging mijn interesse uit naar vakken als Internationaal handels- en zeerecht, Europees recht en milieurecht. Scriptie: Illegale olielozingen: Europees recht vs. Internationaal recht
1995 Rechten Universiteit Aix-en-Provence, Internationaal Recht, Aix-en-Provence (FR)
DIVERSE CURSUSSEN
- Universiteit van Nyenrode (NL) – European Negotiation (1998)
- The Chartered Institute of Marketing, London (UK) – Key account management (2006)
- American Marketing Association, Chicago (USA) – Fundamentals of Marketing(2001)
- de Baak, Scheveningen (NL) – Project Management (1999)
- MEC, Brussel (BE) – Improve Personal influence(1999)
- Mindfulness (NL & BE)
- Big Five (NL)
TALEN
- Engels: 2 jaar in Australië & 5 jaar in Amerika gewoond, mondeling & schriftelijk zeer goed
- Duits: 2 jaar in Essen gewoond, mondeling goed & schriftelijk redelijk.
- Frans: Half jaar in Aix-en-Provence gewoond, mondeling redelijk & schriftelijk matig.
HOBBY’S/INTERESSES
- Sinds 2013 verbouwen wij eigenhandig een oude boerderij uit 1913
- Halve triatlon Seattle, in 2004 gedaan
- Yoga, Mindfulness, voeding, koken en reizen
- Water(sport): zeilen, bootje varen, zwemmen, wijntje op de steiger
- Raad van toezicht Stichting Female Factor
- Bestuurslid & oprichter Business Club ‘Nieuwe Stijl’ te Rotterdam–